maanantai 25. kesäkuuta 2007

laho leili

Mistä saan voimaa, että vielä kestän? Mistä päämäärän, että vielä jaksan?
Onko minun voimani kuin kiveä, ovatko lihakseni rautaa?
Ei. Minä olen lopussa, kaikki on toivotonta.
Job 6:11-13


Sinä kiinnität minun jalkoihini kahleet, tarkkailet minne menen, mistä tulen ja merkitset muistiin jokaisen askeleni,
vaikka ihminen on vain laho leili, vain koinsyömä vaate.
Job 13:27-28

-- Enpä kuule näitä puheita ensimmäistä kertaa! Parhaatkin lohduttajat -- tehän vain lisäätte tuskaa.
Joko lopetit, vai vieläkö piekset tuulta? Mikä panee sinut aina sanomaan vastaan?
Tokihan minäkin osaisin puhua juuri noin. Jos te olisitte minun asemassani, kuinka taitavasti puhuisinkaan teille! Osaa ottaen nyökyttelisin teidän onnettomuudellenne.
Minä rohkaisisin teitä kauniilla sanoilla. Minä lohduttaisin teitä huulteni puheilla.

Job 16:2-5


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti